DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İleri Psikopatoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CPSY 511
Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, klinik değerlendirme, tanı koyma ve klinik müdahale süreçlerini anlamak için kapsamlı bir giriş niteliğindedir. Bu ders kapsamında psikopatolojiler ve psikopatolojilere zemin hazırlayan biyolojik ve psikososyal yatkınlıklar ele alınacaktır. Buna bağlı olarak duygudurum bozuklukları, psikotik bozukluklar, kaygı bozuklukları, travma ile ilişkili bozukluklar gibi bozukluklar örnek olgular üzerinden tanımlanarak, ayırıcı tanıları üzerine tartışılacak ve olası tedavi seçenekleri ile ilgili genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Normal dışı davranışı psikanalitik bakış açısından tanımlayabileceklerdir.
  • Psikopatolojinin gelişimini tartışabileceklerdir.
  • Farklı kişilik organizasyonlarının gelişimsel düzeylerini açıklayabileceklerdir.
  • Belirli psikopatolojilerde nesne ilişkileri, kendilik ve savunma mekanizmalarının rolünü tartışabileceklerdir.
  • Psikanalitik bakış açısından vaka formülasyonu yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Selected Papers
2 Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar Selected Papers
3 Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar Selected Papers
4 Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar Selected Papers
5 Depresyon & Kaygı Bozuklukları Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.131
6 Kaygı Bozuklukları & Somatik Bozukluklar McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. P.152
7 OKB & OKKB McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 13
8 Travmaya Bağlı Bozukluklar Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology, p.165
9 Bağımlılık Bozuklukları Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.152&199
10 Bağımlılık Bozuklukları & Yeme Bozuklukları Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology.p.234
11 Bağımlı Kişilik Bozukluğu & Histerik Kişilik Bozukluğu Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology p.334
12 Borderline Kişilik Bozukluğu Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.353
13 Şizoid Kişilik Bozukluğu BARLOW, D.H. & DURAND, V.M. (2019). Abnormal Psychology: An Integrative Approach. 7th Ed., Australlia: Wadsworth Cengage Learning. Chapter 9
14 Narsistik Kişilik Bozukluğu BARLOW, D.H. & DURAND, V.M. (2019). Abnormal Psychology: An Integrative Approach. 7th Ed., Australlia: Wadsworth Cengage Learning. Chapter 13
15 Antisosyal Kişilik Bozukluğu & Mazoşistik Kişilik Bozukluğu McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 7 & 12
16 Davranış Bozuklukları & Bağlanma Bozuklukları McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 9
Ders Kitabı

McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 9 ISBN: 978-1609184940

Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology New York, NY, US: The Guilford Press ISBN: 978-1462531424

AL, B. (n.d.). Can we change sexual orientation? - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22350128

Benjamin, L. (1993). Every Psychopathology is a Gift of Love. Psychotherapy Research, 3(1), 1-24. doi:10.1080/10503309312331333629

Benjamin, L. S. (2018). Interpersonal reconstructive therapy for anger, anxiety, and depression: It's about broken hearts, not broken brains. doi:10.1037/0000090-000

Caper, R. (2018). Psychopathology and primitive mental states. Key Papers on Borderline Disorders, 161-180. doi:10.4324/9780429476426-8

Culbert-Koehn, J. (2011). An analysis with Bion: an interview with James Gooch. Journal of Analytical Psychology, 56(1), 76-91. doi:10.1111/j.1468-5922.2010.01891.x

F, A. (n.d.). The Dynamics Of Psychotherapy In The Light Of Learnıng Theory. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14051234

Kohut's testament. (2009, October 20). Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07351698609533638

LJ, B. (n.d.). Bion's discovery of alpha function: thinking under fire on the battlefield and in the consulting room. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23043400

Ogden, T. H. (1988). Misrecognitions and the Fear of Not Knowing. The Psychoanalytic Quarterly, 57(4), 643-666. doi:10.1080/21674086.1988.11927614

O'shaughnessy, E. (1981). A commemorative essay on W.R. Bion's theory of thinking. Journal of Child Psychotherapy, 7(2), 181-192. doi:10.1080/00754178108255031

Safran, J. D. (1993). Breaches in the therapeutic alliance: An arena for negotiating authentic relatedness. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, 30(1), 11-24. doi:10.1037/0033-3204.30.1.11

A Theoretical Basis for the Concepts of Self and Authentic Self - Leston Havens, 1986. (2016, July 1). Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/000306518603400206?journalCode=apaa

Winnicott, D. W. (2016). The Theory of the Parent-Infant Relationship. The Collected Works of D. W. Winnicott, 141-158. doi:10.1093/med:psych/9780190271381.003.0022

WR, B. (n.d.). The psycho-analytic study of thinking. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23580215

“If the shoe fits …”: Exploring male homosexual foot fetishism. (2010, January 11). Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00224499509551770

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Glickauf-HughesCherylWellsMarolyn (2006). Object Relations Psychotherapy : An Individualized and Interactive Approach to Diagnosis and Treatment. ISBN: 9780765705181

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
234

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. 

X
4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

X
5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

X
6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

X
7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

X
8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

X
9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

X
10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

X
11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X
13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest