Dersin Adı | İleri Psikopatoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CPSY 511 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, klinik değerlendirme, tanı koyma ve klinik müdahale süreçlerini anlamak için kapsamlı bir giriş niteliğindedir. Bu ders kapsamında psikopatolojiler ve psikopatolojilere zemin hazırlayan biyolojik ve psikososyal yatkınlıklar ele alınacaktır. Buna bağlı olarak duygudurum bozuklukları, psikotik bozukluklar, kaygı bozuklukları, travma ile ilişkili bozukluklar gibi bozukluklar örnek olgular üzerinden tanımlanarak, ayırıcı tanıları üzerine tartışılacak ve olası tedavi seçenekleri ile ilgili genel bilgi verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Selected Papers |
2 | Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar | Selected Papers |
3 | Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar | Selected Papers |
4 | Psikopatoloji Üzerine Tartışmalar | Selected Papers |
5 | Depresyon & Kaygı Bozuklukları | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.131 |
6 | Kaygı Bozuklukları & Somatik Bozukluklar | McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. P.152 |
7 | OKB & OKKB | McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 13 |
8 | Travmaya Bağlı Bozukluklar | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology, p.165 |
9 | Bağımlılık Bozuklukları | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.152&199 |
10 | Bağımlılık Bozuklukları & Yeme Bozuklukları | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology.p.234 |
11 | Bağımlı Kişilik Bozukluğu & Histerik Kişilik Bozukluğu | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology p.334 |
12 | Borderline Kişilik Bozukluğu | Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology. p.353 |
13 | Şizoid Kişilik Bozukluğu | BARLOW, D.H. & DURAND, V.M. (2019). Abnormal Psychology: An Integrative Approach. 7th Ed., Australlia: Wadsworth Cengage Learning. Chapter 9 |
14 | Narsistik Kişilik Bozukluğu | BARLOW, D.H. & DURAND, V.M. (2019). Abnormal Psychology: An Integrative Approach. 7th Ed., Australlia: Wadsworth Cengage Learning. Chapter 13 |
15 | Antisosyal Kişilik Bozukluğu & Mazoşistik Kişilik Bozukluğu | McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 7 & 12 |
16 | Davranış Bozuklukları & Bağlanma Bozuklukları | McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 9 |
Ders Kitabı | McWilliams N.(2011) Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process, Second Edition, Guilford Press. Chapter 9 ISBN: 978-1609184940 Luyten, Patrick (Ed); Mayes, Linda C. (Ed); Fonagy, Peter (Ed); Target, Mary (Ed); Blatt, Sidney J. (Ed). (2015). Handbook of psychodynamic approaches to psychopathology New York, NY, US: The Guilford Press ISBN: 978-1462531424 AL, B. (n.d.). Can we change sexual orientation? - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22350128 Benjamin, L. (1993). Every Psychopathology is a Gift of Love. Psychotherapy Research, 3(1), 1-24. doi:10.1080/10503309312331333629 Benjamin, L. S. (2018). Interpersonal reconstructive therapy for anger, anxiety, and depression: It's about broken hearts, not broken brains. doi:10.1037/0000090-000 Caper, R. (2018). Psychopathology and primitive mental states. Key Papers on Borderline Disorders, 161-180. doi:10.4324/9780429476426-8 Culbert-Koehn, J. (2011). An analysis with Bion: an interview with James Gooch. Journal of Analytical Psychology, 56(1), 76-91. doi:10.1111/j.1468-5922.2010.01891.x F, A. (n.d.). The Dynamics Of Psychotherapy In The Light Of Learnıng Theory. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14051234 Kohut's testament. (2009, October 20). Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07351698609533638 LJ, B. (n.d.). Bion's discovery of alpha function: thinking under fire on the battlefield and in the consulting room. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23043400 Ogden, T. H. (1988). Misrecognitions and the Fear of Not Knowing. The Psychoanalytic Quarterly, 57(4), 643-666. doi:10.1080/21674086.1988.11927614 O'shaughnessy, E. (1981). A commemorative essay on W.R. Bion's theory of thinking. Journal of Child Psychotherapy, 7(2), 181-192. doi:10.1080/00754178108255031 Safran, J. D. (1993). Breaches in the therapeutic alliance: An arena for negotiating authentic relatedness. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, 30(1), 11-24. doi:10.1037/0033-3204.30.1.11 A Theoretical Basis for the Concepts of Self and Authentic Self - Leston Havens, 1986. (2016, July 1). Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/000306518603400206?journalCode=apaa Winnicott, D. W. (2016). The Theory of the Parent-Infant Relationship. The Collected Works of D. W. Winnicott, 141-158. doi:10.1093/med:psych/9780190271381.003.0022 WR, B. (n.d.). The psycho-analytic study of thinking. - PubMed - NCBI. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23580215 “If the shoe fits …”: Exploring male homosexual foot fetishism. (2010, January 11). Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00224499509551770
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Glickauf-Hughes, Cheryl; Wells, Marolyn (2006). Object Relations Psychotherapy : An Individualized and Interactive Approach to Diagnosis and Treatment.Jason Aronson Inc. Publishers ISBN: 9780765705181 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 50 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 234 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. | X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. | X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. | X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. | X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest